Adres redakcji: Zens.pl sp zoo ul. SŁOWIŃCÓW 7 /7 78-100 Kołobrzeg Tel. 533 024 116 , Emil: biuro@zens.pl

Jak znaleźć niszę rynkową?

Jak znaleźć niszę rynkową?

Lajki

Monetyzacja rynków niszowych to jeden z najlepszych sposobów uzyskiwania pasywnego dochodu jako dodatku do wypłaty. W tym celu należy nauczyć się je identyfikować i wykorzystywać. Zobaczmy, czym jest nisza rynkowa i wyjaśnijmy wszystko na jej temat.

 

Pojęcie niszy rynkowej

 

Najprościej rzecz ujmując: jest to grupa ludzi, którzy mają wspólną potrzebę, chęć jej zaspokojenia i wystarczające możliwości ekonomiczne, aby nabyć produkty lub usługi, które tę potrzebę zaspokoją.

Innymi słowy, nisza składa się z osób, które są skłonne kupić określony produkt lub usługę. Jest to bardzo praktyczny termin dla przedsiębiorców, ponieważ pomaga określić segment odbiorców, do których należy dotrzeć.

W świecie biznesu internetowego znalezienie niszy rynkowej z dużą liczbą potencjalnych odbiorców, która nie jest zbyt konkurencyjna, jest dla osób chcących zarabiać pieniądze tym, co znosi złote jajka. Dlatego ważne jest, aby wcześniej przeprowadzić pewną analizą.

 

Jak znaleźć niszę rynkową?

 

Przyjrzyjmy się najpierw, co jest uważane za interesującą niszę:

Musi istnieć wystarczająca liczba osób zainteresowanych zakupem oferowanego produktu lub usługi.
Osoby są nie tylko zainteresowana zakupem, ale także mają możliwości, aby kupić dany produkt lub usługę.
Istnieje pewna konkurencja, ale nie za duża.

Zobaczmy teraz, w jaki sposób możemy znaleźć sektor, który może być opłacalny dla naszego biznesu w Internecie. Badanie słów kluczowych to jeden z najbardziej niezawodnych sposobów na znalezienie nisz rynkowych. Można obserwować wielkość wyszukiwań danego słowa kluczowego oraz wielkość konkurencji, z jaką się ono wiąże. Do tego celu służą liczne narzędzia, takie jak AHrefs czy KeySearch, które znacznie ułatwiają to zadanie.  Przyjrzyjmy się innym czynnikom i narzędziom, które mogą pomóc w znalezieniu nisz rynkowych:

 

Osobiste doświadczenia

 

Czasami nasze własne doświadczenia i wiedza na dany temat są najlepszym sposobem na wykrycie ewentualnych trendów lub potrzeb na rynku. Znalezienie niezagospodarowanej niszy rynkowej w temacie, w którym masz już doświadczenie lub pracowałeś w przeszłości, zawsze działa na twoją korzyść. Wiele dobrych pomysłów jest praktycznie wynikiem przypadku i obserwacji niedociągnięć w codziennej pracy, co sprawia, że odkrywamy, iż istnieje potrzeba, której rynek nie zaspokaja.

 

Google

 

Jeśli prowadzisz jakąkolwiek działalność w Internecie, wiesz już, że Google jest zarówno Twoim najlepszym przyjacielem, jak i najgorszym wrogiem. W tym przypadku Google będzie dobrym przyjacielem i może dostarczyć Ci bardzo interesujących informacji za pomocą różnych narzędzi.

Google Correlate: jeśli znalazłeś już pomysł, który może przynieść zyski, dzięki temu narzędziu możesz znaleźć powiązane terminy, które pomogą Ci dowiedzieć się, czego dokładnie szukają internauci.
Google Trends: dzięki niemu można zobaczyć, jak zmieniały się trendy wyszukiwania dla danego pojęcia lub tematu, a więc dowiedzieć się, czy jest to coś, co nadal cieszy się zainteresowaniem, czy też jest to coś, czym opinia publiczna przestaje się interesować.
Google AdWords: Planer słów kluczowych Google pomoże Ci dowiedzieć się, jakie terminy są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.